۷ ترند رنگ لباس در سال ۲۰۲۳

رنگ‌های ترند سال معمولا کمی قبل از شروع سال اعلام می‌شوند و همین هم می‌تواند روند ترند رنگ‌ها را از دکوراسیون داخلی گرفته تا ترند رنگ لباس در طول سال مشخص کند. امسال هم با توجه به فشن شوهای مختلف و دیدن کالکشن‌های جدید می‌توان روند رنگ‌ها را برای سال ۲۰۲۳ حدس زد. گفته می‌شود این رنگ‌ها قرار است احساس خوشبینی، هیجان توام با آرامش را ایجاد می‌کند و این نوید را می‌دهد که منتظر چیزهای جدید باشید. در این مقاله به تعدادی از رنگ‌هایی می‌پردازیم که قرار است در سال آینده زیاد ببینید. 

طیف‌های مختلف رنگ بنفش

رنگ یاسی یا بنفش کم‌رنگ از محبوب‌ترین رنگ‌های سال ۲۰۲۲ بود که در کالکشن‌های ایرانی‌ هم بسیار پررنگ بود و مخصوصا در لباس‌های بهار و عید امسال خوش درخشید. خبر خوب این است که طیف‌های مختلف رنگ بنفش قرار است در سال ۲۰۲۳ هم ترند باقی بمانند. بنابراین می‌توانید از لباس‌های سال قبل خود با تغییراتی در استایل استفاده کنید و اتفاقا روی مد هم باقی بمانید. برای سال آینده و علی‌الخصوص فصل بهار، طیف‌های پاستلی و روشن بنفش و در سمت دیگر تناژهای عمیق‌تر مانند لوندر بسیار شیک و خاص به نظر می‌رسند. یکی از طیف‌هایی که توجهات را به سمت خود جلب کرده رنگ‌های بسیار محو یاسی است به طوری که اگر از دور دیده شوند شاید حتی آن‌ها را با کرم اشتباه بگیرید. رنگ‌های یاسی و بنفش لوندر از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای لباس‌ شب خانم‌ها یا لباس ساقدوش‌ها بوده و رنگ بسیار شیک و زیبایی به نظر می‌رسد. 

نارنجی جیغ، رنگ لباس خاص

یکی از نشانه‌های سال‌های پرهیاهوی اخیر، رو آوردن به رنگ‌های اشباع شده و به اصطلاح جیغ در صنعت مد است. یکی از این رنگ‌ها که به نظر می‌رسد در سال آینده نیز بسیار پرطرفدار باشد نارنجی پررنگ و جیغ است. پوشیدن این رنگ علی‌الخصوص در فصول سرد، رنگ و روی تازه‌ای به فضای نسبتا بی روح و سرد اطراف می‌دهد و شادی و نشاط را تزریق می‌کند. اگر محافظه‌کارتر هستید لزومی ندارد سر تا پا نارنجی بپوشید. می‌توانید با استفاده از یک کیف یا شال گردن نارنجی جذاب، روی مد بمانید و در عین حال چندان هم بولد نشوید. این رنگ در کالکشن‌های برندهای معروفی مانند ورساچه هم استفاده شده تا آن را رنگی قطعی برای سال آینده بدانیم. خرید کیف زنانه ترند می‌تواند به شما کمک کند
رنگ لباس ترند ۲۰۲۳

خاکی، از بهترین خنثی‌ها در رنگ لباس

هرچقدر هم که حرف از رنگ‌ روشن و جدید و خاص بزنیم، رنگ‌های خنثی بی برو برگرد از مهم‌ترین اجزای هر کمد لباسی هستند. این رنگ‌ها کمک می‌کنند راحت‌تر بتوانید لباس‌ها را با هم ست کنید و برای هر موقعیتی هم عالی هستند. پس در کنار توجه به رنگ لباس روشن، رنگ‌های خنثی را نیز نباید فراموش کرد. کالکشن‌های برندهای مختلف برای سال آینده، از اولا جانسون گرفته تا دیور نشان می‌دهد رنگ خاکی یکی از بهترین رنگ‌های خنثی برای ۲۰۲۳ خواهد بود. رنگ خاکی واقعا خسته کننده نیست، بی زمان است و البته به طور قابل اعتمادی خنثی است. یک کت شیک، ست کشت و شلوار کاربردی و یا یک دامن کوتاه یا شلوار کتان خاکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای این رنگ داشته باشید و آن را با رنگ‌های مختلف ترکیب و امتحان کنید.

ویوا مگنتا، رنگ سال ۲۰۲۳

پنتون هر سال یک رنگ خاص و جدید را به عنوان رنگ سال اعلام می‌کند و این رنگ معمولا تاثیر مهمی در روند ترندهای سال دارد. رنگ سال ۲۰۲۳ ویوا مگنتا است که رنگی بسیار لوکس و متفاوت است. این رنگ را می‌توان نوعی سرخابی یا قرمز آتشین با تناژ صورتی معرفی کرد. فلسفه اعلام این رنگ هم هم حس قدرتمندی و شادی است که از آن برمی‌آید. از همین الان می‌توان گفت که این رنگ خاص قرار است در لباس‌های زیادی خودنمایی کند. اما نکته مهم این است که بدانید آن را با چه رنگ‌هایی و چگونه بپوشید تا زیباترین جلوه را داشته باشد. 

  • بهترین ترکیب برای پوشیدن با این رنگ لباس، رنگ‌های عمیق برگرفته از جواهرات است، مثلا سبز زمردی یا سرمه‌ای درباری. ترکیب این رنگ‌ها ظاهر شما را بسیار شیک و لوکس جلوه می‌دهد و در مجالس رسمی خواهید درخشید. 
  • رنگ ویوا مگنتا را برای داشتن ظاهری ساده‌تر به صورت مونوکروم یا تک رنگ هم می‌توانید بپوشید. البته پیشنهاد بهتر این است که آن را در ترکیب با رنگ‌های کمرنگ‌تر همین طیف بپوشید تا این سرخابی خوشرنگ بتواند خودنمایی کند. 
  • یکی از انتخاب‌هایی که همیشه جواب می‌دهد، پوشیدن سرخابی با رنگ‌های خنثی است. در این صورت کاملا به این رنگ اجازه دیده شدن می‌دهید و توجهات به آن جلب می‌شود. در عین حال تعادل خوبی هم به وجود می‌آيد و در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از پوشیدن چنین ترکیبی لذت ببرید. 

رنگ‌های دهه ۷۰ میلادی

اگر به کالکشن‌های جدیدتر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چه طرح‌ها و چه رنگ‌ها نوعی حس و حال نوستالژیک‌ دارند و در واقع حس و حال دهه ۷۰ میلادی را بازسازی می‌کنند. از رنگ‌های ملایم و در عین حال شاد گرفته تا رنگ‌های خاکی مانند زرد خردلی، طلایی و قهوه‌ای خاکی گرفته تا سبز آووکادو در چنین کالکشن‌هایی وجود دارند. علاوه بر ایجاد حس نوستالژی برای زمان ساده‌تر، این رنگ‌ها با ایجاد احساس راحتی، آشنایی و نزدیک شدن به ما کمک می‌کند، چیزهایی که همه ما در این زمان‌های نامشخص به آن نیاز داریم.

زرد و طلایی

گفتیم که امسال، سال رنگ‌های درخشان است و چه چیزی بیش از اشعه‌‌های خورشید حس درخشش را تداعی می‌کند؟ از زرد روشن و جیغ گرفته تا طلایی و لیمویی پاستلی همگی می‌توانند استایل شما را برای سال ۲۰۲۳ تکمیل کنند. طبق گفته‌های قبلی اگر از رنگ لباس زرد می‌ترسید و فکر می‌کنید بیش از حد روشن و درخشان می‌شوید هیچ ایرادی ندارد. استفاده از لباس‌های طرح‌داری که از زرد هم در آن‌ها استفاده شده باشد یا اکسسوری‌های زرد و طلایی به همان اندازه می‌تواند کمک کند روی ترند بمانید و شیک به نظر بیایید. 

قرمز روشن

جالب است بدانید به این رنگ Luscious Red یا قرمز دلپذیر نیز گفته می‌شود. این رنگ مخصوصا برای لباس‌های شب و لباس‌های رسمی انتخابی عالی است. البته قرمز سیر قابلیت مانور بسیار زیادی دارد و با رنگ‌های خنثی مانند مشکی نیز خیلی خوب خود نمایی می‌کند. از رنگ‌های دیگری که با این قرمز خوب ست می‌شود می‌توان به طیف‌های زرد و صورتی اشاره کرد. قرمز روشن با انواع رنگ پوست جور درمی‌آید و قطعا می‌توانید با پوشیدن آن جسور بودن خود را به خوبی نشان دهید.

بیشتر بخوانید: رنگ سال ۲۰۲۳ چیست؟ 

مهم‌ترین نکات برای انتخاب رنگ لباس مناسب

برای پوشیدن رنگ‌های ترند سال عجله نکنید. اول از همه توجه کنید که قرار نیست هر رنگی که ترند شد حتما برای شما هم مناسب باشد. در عین حال رنگ‌های ترندی معمولا بیش از یکی هستند و به راحتی می‌توانید رنگ مناسب خود را پیدا کرده و از آن بهره ببرید. اما برای انتخاب انواع رنگ لباس مناسب به چه چیزهایی باید دقت کرد؟

  • رنگ و تناژ پوستی
  • موقعیت پوشیدن آن لباس 
  • استایل کلی خود شما (معمولا طرفدار استایل‌های رسمی هستید یا اسپورت؟) 
  • توجه به کاربردی بودن آن و ست کردن با بقیه لباس‌هایی که در کمد دارید

اگر این نکات را رعایت کنید، می‌توانید یک انتخاب رنگ عالی داشته باشید که هم روی ترند بمانید و هم تا مدت زیادی و با خیال راحت بتوانید از لباس خود بهره ببرید. یک نکته مهم دیگر را نیز فراموش نکنید. انتخاب یک لباس با رنگ ترند سال به تنهایی کافی نیست. در واقع اگر چنین لباسی را با رنگ‌های اشتباهی ست کنید یا استایل کلی خود را بدون فکر بپوشید، نه تنها شیک به نظر نمی‌رسید بلکه ممکن است شلخته و عجیب هم به نظر بیایید. قبل از هرچیزی با تئوری رنگ‌ها و چرخه رنگ آشنا شوید و رنگ‌ ترند سال ۲۰۲۳ را با رنگ‌های درست ست کنید تا در هر جمعی بدرخشید.
رنگ سال ۲۰۲۳ 

جمع‌بندی

در این مقاله با هفت‌تا از ترندی‌ترین انواع رنگ‌ لباس برای سال پیش رو آشنا شدیم. سال جدید سال رنگ‌های درخشان، روشن و بولد است و قرار است انرژی و هیجان را به شما تزریق کند. ست کردن این لباس‌ها شاید چندان راحت نباشد اما با کمی دقت و البته دانش کافی از رنگ‌ها می‌توانید ظاهری خاص و ترندی داشته باشید. برای خرید کفش زنانه می‌توانید از کادنزا کمک بگیرید. 

استفاده از مطالب و تصاویر سایت پیگرد قانونی دارد و تمامی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به کادنزا می باشد

طراحی و توسعه توسط گیو

ورود / ثبت نام

رمز عبور را فراموش کرده ام

گفتگو را شروع کنید

پشتیبان آنلاین
سلام!
چطور می تونم کمک تون کنم؟